یك روزنامه نگار چین: بیداری اسلامی نشات گرفته از مقاومت و استقلال ایران است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، ' وانگ ون ' با انتشار گزارشی از سفر اخیر خود به ایران كه در روزنامه ' گلوبال تایمز' درج شد، آورده است : در تهران با هر ایرانی اعم از مقام و محقق و شهروند كه روبرو می شدم تاكید می كرد كه ما كشوری آزاد و دارای هویت مستقل هستیم .

وی می نویسد : مردم ایران همیشه این سوال را از دنیا می پرسند كه چرا همه در برابر سلاح های اتمی آمریكا و اسراییل سكوت كرده اند اما برنامه صلح آمیز هسته ای ایران باید به چالش كشیده شود.

روزنامه نگار برجسته چینی می افزاید : شاید برخی در چین در مقایسه با پهناوری این كشور ایران را كوچك بدانند اما از لحاظ استانداردهای جهانی ایران كشور بزرگی است. ایران بزرگترین از دو كشور انگلیس و فرانسه است و جمعیتی در حدود جمعیت آلمان دارد.

' ایران رتبه هفدهم زمین و جمعیت را دارد و تهران بزرگترین شهر آسیای غربی و نوزدهمین شهر بزرگ جهان است.

ایران در زمینه رشداقتصادی در سال 2010 میلادی رتبه 26 جهان را در اختیار داشته است .'

' وانگ ون ' نوشته است : با همین دلایل زمانی كه از حمله آمریكا و اسراییل به ایران حرف بزنید ایرانی ها فورا می گویند : ایران را با عراق و افغانستان مقایسه نكنید . ایران لقمه چرب و نرمی نیست كه به راحتی از گلوی كسی پایین برود.

وی تصریح می كند : با دیدن واقعیات ایران قانع شدم كه ایران بسیار مقاوم تر از لیبی و یوگسلاوی و هائیتی و پاناما است. اگر آمریكا دست به حمل ای علیه این كشور بزند دنیا به آتش كشیده خواهد شد و نظام غرب نیز به خطر خواهد افتاد . درست مشابه آنچه در چندین دهه قبل در ویتنام اتفاق افتاد و البته در عراق هم بلای سنگینی بر آمریكایی ها نازل شد.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در كشورهای عربی و ارتباط آن با وقایع منطقه آورده است : بیداری اسلامی نشات گرفته از مقاومت و استقلال ایران و عدالتخواهی فلسطینیان است . این باور مردم ایران است. كشورهای خاورمیانه از ایران آموخته اند كه باید بر اساس هویت مذهبی و ملی در برابر سلطه طلبی غرب مقاومت كنند.

' وانگ ' می نویسد : پس از سفر به ایران دریافت كه واقعا آمریكایی ها به دلیل همین مقاومت ها بار دیگر برای خاورمیانه و منابع آن دندان تیز كرده اند. آنها می خواهند استقلال مسلمانان را از آنان گرفته و سیاست های خود را بر كشورها دیكته كنند اما این بی تردید رویارویی غرب و جهان اسلام را تشدید خواهد كرد.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: